2020.09.18. -> 2020.09.20.: Nagycsaládosok a csángóföldi Magyarfaluban

2020-10-22
Show all

2020.09.18. -> 2020.09.20.: Nagycsaládosok a csángóföldi Magyarfaluban

2020. szeptember 18. és 20. között, a Tündérvár Székely Nagycsaládosok Egyesülete tagjaiból 13 család, negyedik alkalommal látogatott el Csángóföldre, ezúttal a Bákó megyei Magyarfaluba, többnyire csángómagyarok által lakott településre. Az idei kirándulás egyfajta folytatása, ismétlése volt a eddigieknek és a legfőbb cél, hogy a kialakult kapcsolatokat ápolják és újabb gyerekekben illetve felnőttekben keltsék vagy erősítsék meg a magyar anyanyelvük iránti igényt.

Pénteken, egy közel 5 órás társasutazás után busszal, estére érkezett meg a háromszéki – kovásznai, sárfalvi és sepsiszentgyörgyi lakosokból álló – 47 fős csapat a magyarfalusi Magyar Házhoz, ahol az ott élők és dolgozók szívélyes fogadtatásában részesültünk. Az aznapi munkáktól (a legtöbben aznap még dolgoztak, tanultak) és az utazástól kimerülve, rövid és gyors vacsora után elfoglaltuk a két épületben kialakított szálláshelyeket és lefeküdtünk, mert másnap eseménydús nap várt ránk.

Szombaton reggel kíváncsian ébredt a csapat apraja és nagyja, hogy mi vár rájuk aznap. A közös reggeli után szemetet gyűjtöttünk Magyarfaluban:

Ebéd után a falubeli embereknek segítettünk:

Ezután egyet túráztunk, amit majd foci és táncház követett:

Vasárnap kora reggel résztvettünk a havi rendszerességű magyar nyelvű szentmisén:

Ezután elindultunk hazafelé, de útközben meglátogattuk a híres rekecsini piacot

, majd kiutaztunk Szitásra és Szászkútra, hogy meghallgassuk az ottani oktatók beszámolóját.

Ezt követően elindultunk a többórás hazaútra, mely a sötét estébe és egy szomorú rádöbbenésbe torkollott, hogy “Milyen hamar elrepült ez a pár nap !!!”

A folytatás reményében kijelentjük: Jövőben ismét találkozunk!